پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3693
-
الف
+

نمایشگاه قرآن میزبان نشست های علمی می شود

60 نشست علمی و پژوهشی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.

 60 نشست علمی و پژوهشی در نمایشگاه بین المللی  قرآن کریم و در قالب کمیته ای مستقل برگزار می شود. 

به گزارش آی فیلم و به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم،  بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن در شش بخش در حال برگزاری است که بخش محتوایی آن شامل سه حوزه است و امسال نخستین سالی است که برنامه ریزی‌ها به این شیوه منسجم صورت گرفته است.

 امسال سه موضوع آموزش و پژوهش در قرآن کریم و معارف اهل بیت، مسئله عترت سلام الله علیهم اجمعین و مسئله نشست‌های علمی-تخصصی با نگاهی دقیق و جامع‌تر از سال های گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

 بر اساس برنامه ریزی‌ها سه کمیته شامل آموزش و پژوهش، کمیته عترت و کمیته نشست‌های علمی و تخصصی در بخش محتوایی فعال هستند همچنین در استمرار مسائل پژوهشی و علمی قرآن کریم غرفه‌ای نیز به مسئله اعجاز قرآن اختصاص داده شده که به شکل خاص معجزات قرآنی که در ارتباط با آسمان و مسئله نجوم وجود دارد را تشریح می‌کند.

گفتنی است  در مجموع حدود سه هزار و پانصد متر فضای نمایشگاهی در اختیار بخش محتوایی است؛ در بخش آموزش و پژوهش هفت طرح ویژه در حوزه آموزش تخصصی قرآن پیش بینی شده و موسسات قرآنی در این بخش با مخاطبین خود ارتباط برقرار می‌کنند و بعضی از خدمات خود را در طول ایام نمایشگاه ارائه خواهند کرد.

همچنین  بیش از 60 نشست علمی در ایام برگزاری نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود و از مجموع نشست‌های علمی و یا ترویجی 19 برنامه علمی و دانشگاهی در مدت 10 شب برگزار می‌شود و مابقی، موضوعات قرآنی و در حوزه عترت است که با برنامه ریزی های صورت گرفته، موسسات و مجامع حاضر در دوره برگزاری نمایشگاه اجرا خواهند کرد.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا 14 خرداد ماه مصادف با 19 رمضان با شعار «قرآن؛ چلچراغ هدایت» در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.

غ ن / س م

نظر شما
ارسال نظر